جستجو

پیام های مدیریتی ۱۳۹۱

پیام های مدیریتی 1391

متن پیامک    تاریخ ارسال
مدير موفق بيش از آنكه فرصتها را بيابد، آنها را مي سازد. 20 اسفند 1391
فقط آنانكه داراي عملكرد ضعيف هستند، نمي خواهند ارزيابي شوند. 13 اسفند 1391
آغاز هر كار مهمترين قسمت آن است. 5 اسفند 1391
اشخاصي كه هرگز وقت ندارند، آنهايي هستند كه كمتر كار مي كنند. 28 بهمن1391
اگر خواهان كاركنان خلاق هستيد، زمان كافي براي ايفاي نقش به آنان بدهيد. 7 بهمن1391
يكي از راه هاي ايجاد انگيزه در كاركنان، احترام گذاشتن به آنهاست. 30 دي1391
مدير توانمند كسي است كه به افراد متوسط نشان دهد چگونه مي توانند كار افراد بزرگ را انجام دهند. 24 دي1391
انعطاف پذير باشيد. هميشه اين احتمال را بدهيد كه ممكن است حق با شما نباشد. 16 دي1391
بهترين نسخه براي نادان ماندن فرد تا ابد، اين است كه شخص به معلوماتش قانع باشد. 9 دي1391
هر دستاورد بزرگي، روزگاري غيرممكن به نظر مي رسيد. 25 آذر1391
اگر مي خواهيد به قله برسيد، بايد مطمئن شويد هر قدم كه برمي داريد به آن نقطه منتهي مي شود. 19 آذر1391
مديران موفق هميشه تصميم هاي درست نمي گيرند، اما تصميم هاي اشتباه خود را درست مي كنند. 11 آذر1391
از عنوان كردن فرامين غيرقابل اجرا و غيرمنطقي احتراز جوييد، زيرا جز خدشه دار كردن شخصيت حرفه اي شما پيامدي ندارد. 6 آذر1391
در موقعيت بحراني بر خود مسلط باشيد و نگذاريد زيردستان از اضطراب شما آگاه شوند. 27 آبان1391
وقتي پيشنهادي داريد و يا حتي دستوري مي دهيد بايد مطمئن باشيد كه دلائل آن را نيز مي توانيد ابراز داريد. 20 آبان1391
اگر خود را باور داشته باشيد هر كاري شدني است. 6 آبان1391
در هر مرحله از کار که هستید از مشورت دیگران رویگردان نباشید. 7شهریور1391
در سمینارهای مرتبط با فعالیت های خود شرکت فرمایید. 6شهریور1391
مطمئن شوید که حق و حقوق دیگران توسط مسئولین و سرپرتان سازمان رعایت می شود. 5شهریور1391
با بی توجهی، تلاش و زحمات زیردستان را بی ارزش نکنید. 4شهریور 1391
امام باقر(ع):در را به روی مردم باز کن و دسترسی مردم را به خودت آسان گردان و ستمدیده را یاری کن و حق ستمدیدگان را به آنان برگردان.(بحارالانوار،ج14،ص47) 3شهریور1391
امام علی(ع):برای انسان عیب نیست که حقش به تاخیر افتد،عیب آن است که چیزی را که حقش نیست بگیرد.(محاظرات ج1ص251) 24مرداد1391
امام علی(ع):ثمره تفریط و کوتاهی پشیمانی است و ثمره دوراندیشی سلامت.(محاظرات ج2ص313) 23مرداد1391
امام علی(ع):ظرافت و دقت در برنامه ریزی بهتر از امکانات است. 22مرداد1391
امام علی(ع):شادی مومن در رخسار او و اندوهش در دلش است.(نهج البلاغه) 21مرداد1391
امام علی(ع):خداوند رحمت کند بنده ای را که بداند از کجا آمده و اکنون در کجاست و به کجا می رود. 18مرداد1391
امام علی(ع):پایداری زندگی به حسن برنامه ریزی و ماندگاری آن به حسن مدیریت است. 17مرداد1391
امام علی(ع):در موقع اقتدار گذشت کن و زمانی که به مقام رسیدی،نیکی کن تا ریاست و آقایی تو کامل شود. 16مرداد1391
امام علی(ع):شما را به پرهیزکاری خدا و نظم در کارهایتان سفارش می کنم. 15مرداد1391 
امام علی(ع):پس آنگاه برگزیده ترین آنان در نزد تو باید حقگوترین آنها در عین تلخی حقایق تو باشد.(نهج البلاغه) 14مرداد1391 
امام علی(ع) خطاب به مالک اشتر:افرادی را که در حق گویی از همه صریح ترند و در آنچه که خدا نمی پسندد تو را مددکار نباشندانتخاب کن،چه خوشایند تو باشد یا ناخوشایند. 11مرداد1391
امام علی(ع):هیچ چیز مانند مشورت،درستی و حقیقت را آشکار نمی سازد. 9مرداد1391
امام علی(ع):داناترین مردم کسی است که آینده را بهتر ببیند. 8مرداد1391
امام علی(ع):پیروزی در سایه دوراندیشی و احتیاط است،احتیاط به تفکر و تفکر به حفظ اسرار است. 7مرداد1391
امام علی(ع)خطاب به مالک اشتر: تلاش کن تا هرکاری را در جای خود و در زمان مخصوص به خود انجام دهی. 4مرداد1391
امام علی(ع)خطاب به مالک اشتر: هر روز را به کار همان روز اختصاص بده که هر روزی را کاری است در حد گنجایشش. 3مرداد1391
امام علی(ع)خطاب به مالک اشتر: نیازمندیهای مردم را در همان روز که به اطلاعت می رسد مرتفع ساز. 2مرداد1391
امام علی(ع)خطاب به مالک اشتر: با دانشمندان فراوان گفتگو کن و با حکیمان فراوان بحث کن که مایه آبادانی و اصلاح شهرها و برقراری نظم و قانون است. 1مرداد1391
تعویق انداختن کارها، یعنی هنر همراهی با گذشته! 28تیر1391
تمرکز اولین شرط رسیدن به موفقیت است. تمرکز یعنی هدایت تمام نیروها به یک نقطه. 27تیر1391
رضایت خاطر، دشمن درجه یک بهبود مستمر است.   26تیر1391
کشف فرصت ها رمز اصلی موفقیت مدیران و سازمان هاست.   25تیر1391
بیسوادان سده بیست و یک کسانی اند که نمی توانند بیاموزند، آموخته های کهنه را دور بریزند و دوباره بیاموزند.   24تیر1391
هر کار تصویری از فردی است که آن را انجام داده ، تصویر کار خود را با زیبایی ترسیم کنید.   21تیر1391
وارد عمل شدن بدون برنامه ریزی علت همه شکست هاست.   20تیر1391
بهترین روش پیش بینی آینده ، ساختن آن است.   19تیر1391
بزرگترین خطر هنگام بوجود آمدن تغییرات ، خود تغییرات نیستند بلکه عمل کردن با منطق دیروز است.   18تیر1391
روش های ساده تر را اگر موثرند هرگز بهروش های پیچیده تبدیل نکنید.   17تیر1391
پیروزی آن نیست که هرگز زمین نخوری ، آن است که بعد از هر زمین خوردن برخیزی.   14تیر1391
کسی که در انتظار زمان نشسته است ، آن را از دست می دهد.   13تیر1391
امام حسن(ع) : تمام ترس ها از نادانی نشات می گیرد.   12تیر1391
اگر از موضوعی علمی اطلاعی ندارید ، یا احتیاج به توضیحات بیشتری دارید ، بدون هیچ تردید سوال کنید.   11تیر1391
اگر از موضوعی علمی اطلاعی ندارید، یا احتیاج به توضیحات بیشتری دارید،بدون هیچ تردید سوال کنید .   10تیر1391
خلاقیت یعنی یک درصد الهام و 99 درصد عرق ریختن .   7تیر1391
کسی که هرگز اشتباه نکرده هرگز چیزی را امتحان نکرده است .    6تیر1391
برای گریز از پشیمانی، فقط یک راه وجود دارد و آن ، نهایت تلاش در هر کاری است که انجام می دهید .   5تیر1391
فرصت های بالقوه،نامحدود هستند ولی شما بدون کار سخت نمی توانید آنها را ببینید .   4تیر1391
از هر فرصتی برای یادگیری و تمرین جدید استفاده کنید .   3تیر1391
از تلاش گروهی تقدیر کنید تا نشان دهید که برای کمک افراد به یکدیگر چقدر ارزش قائلید .   31خرداد1391
برای فراگیری مهارت های جدید هیچوقت دیر نیست .   30خرداد1391
اطمینان حاصل کنید که افراد نسبت به میزان اهمیت نقش خود در مجموعه واقف هستند .   29خرداد1391
رضایت خود را از عملکرد مطلوب کارکنان ابراز کنید به ویژه زمانیکه به آنها برای بهتر شدن انگیزه می بخشد .   28خرداد1391
به منظور دستیابی به نتایج موفقیت آمیز،افراد را به بهره گیری از حداکثر توان موجود تشویق کنید .   27خرداد1391
امام حسین (ع): هیچ مسئولیتی را نپذیر مگر آنکه خودت را شایسته آن بدانی .   24خرداد1391
شرط اول و نخست موفقیت شناخت توانایی های ذاتی خویش است .   23خرداد1391
بدبین در هر فرصتی مشکل را می بیند،خوشبین در هر مشکلی فرصت را میبیند .    22خرداد1391
اگر بخواهیم چیزی همانطور که هست بماند باید تغییر کند .    21خرداد1391
مصمم شوید که کاری باید صورت گیرد،سپس راه انجام آن را خواهید یافت .    20خرداد1391
کارمندان را تشویق کنید تا با ابتکار در انجام کارهایشان راههایی برای صرفه جویی و پایین آوردن هزینه ها پیدا کنند.    17خرداد1391
از اشتباهات خود درس بگیرید و آن را به دیگران نیز درس بدهید .    16خرداد1391
سامانه ای را جهت اخذ پیشنهاد اختصاص دهید و به کارمندان اطمینان دهید که در کمال رازداری به پیشنهادهای مطرح شده رسیدگی می کنید . 11خرداد1391
با محول کردن مسئولیت به کارمندان مستعد و خلاق ،زمینه رشد و خلاقیت آنان را فراهم آورید .    10خرداد1391
از هرکس،مطابق دانش و تجربه اش توقع داشته باشید تا بهترین نتیجه را بدست آورید .   9خرداد1391
برای حل مشکلات احتمالی ،دوراندیش باشید و مطمئن باشید با در نظر داشتن چند راهکار تخصصی،هرگز در موارد اضطراری غافلگیر نخواهید شد .  6خرداد1391
با فرق گذاشتن بیهوده بین افراد گروه ،انگیزه کاری آنها را از بین نبرید.    7خرداد1391
کسی موفق می شود که آنچه را شما فکر می کنید فردا انجام دهید،او امروز انجام دهد .    6خرداد1391
ایده ها سرمایه هایی هستند که در دست اشخاص مستعد به سود دهی می رسند .    2خرداد1391
مدیرانی که نمی دانند آنچه را می خواهند چگونه اندازه گیری کنند،مجبورند چیزی را بخواهند که می توانند اندازه گیری کنند .    1خرداد1391
تنها یک زمان وجود دارد که مهم است.اکنون!آن مهمترین است زیرا تنها زمانی است که در کنترل ماست .    31اردیبهشت1391
هیچ چیز سریعتر از افرادی که معتقدند که روش کار دیروز بهترین روش کار برای فرداست،سازمان را از حرکت باز نمی دارد .   30اردیبهشت1391
مسائل فقط فرصتهایی در لباس تلاش هستند .    28اردیبهشت1391
حتی یک تصمیم درست هم غلط خواهد بود وقتی خیلی دیر اتخاذ شده باشد.    27اردیبهشت1391
یک برنامه خوب که امروز اجرا شود بهتر از یک برنامه کاملاً دقیق است که فردا اجرا شود .    26اردیبهشت1391
شما با افتادن در آب غرق نمی شوید،شما با ماندن در آنجا غرق می شوید .    25اردیبهشت1391
کیفیت یک کار نیست ،کیفیت یک عادت است .    24اردیبهشت1391
جدی ترین اشتباهات نتیجه پاسخ های غلط نیستند بلکه محصول پرسش های غلط هستند.    23اردیبهشت1391
انجام کارهای بزرگ سخت است، اما هدایت کارهای بزرگ سخت تر است .    22اردیبهشت1391
برای هرکس کاری مناسب و مطابق با توانمندی های او در نظر گرفته شود .   20اردیبهشت1391
برای ثبت ایده های درخشانی که ناگهان به ذهن می رسند،همیشه یک قلم و کاغذ به همراه داشته باشید .   19اردیبهشت1391
هرگز امید ارتقا را از زیر دستان نگیرید زیرا به طور یقین،انگیزه آنها برای تلاش از بین می رود .   18اردیبهشت1391
چند ساعت از یک روز مشخص در ماه را به بازدید از سطوح مختلف سازمان و گفتگوی رو در رو با کارمندان اختصاص دهید .   17اردیبهشت1391
به خاطر داشته باشید رعایت استانداردهای محیط کار در کارایی کارمندان موثر است .   16اردیبهشت1391
در انجام کارها روی شیوه ای خاص تاکید نکنید، شاید کسی بتواند از مسیر کوتاه تر و بهتری شما را به مقصد برساند .   14اردیبهشت1391
امام علی (ع): بزرگترین کارها با کوچکترین گام ها آغاز می شوند.   13اردیبهشت1391
موفق کسی است که با آجرهایی که به طرفش پرتاب می شود ،یک بنای محکم بسازد .   12اردیبهشت1391
سعی کنید که زمینه تصمیم سازی شما قبلاً در پرسنل زیر دست بوجود آمده باشد .   11اردیبهشت1391
هرچه مدیر قدرت خود را کم و به زیر مجموعه واگذار کند، بهره وری بالاتر خواهد رفت .   10اردیبهشت1391
همواره رشد خود را در رشد دیگران ببینید . 9اردیبهشت1391
بجای اینکه بگویید این مشکل به من ربطی ندارد، همواره بگویید:من برای حل این مشکل چه باید بکنم . 7اردیبهشت1391
اگر می توانید مشکلی را حل کنید و باری از دوش شهرداری بردارید،ولو اینکه در حوزه اختیارات و کاری شما نباشد ،حتماً اینکار را انجام دهید .   5اردیبهشت1391
رعایت سلسله مراتب کاری را به مسئولین و سرپرستان گوشزد کنید .   4اردیبهشت1391
با شروع به موقع جلسات ،وقت شناسی را به حاضرین بیاموزید .  3اردیبهشت1391
روش محاسبات مالی را تا حدی یاد بگیرید که قادر به تجزیه و تحلیل گزارشات مالی سازمان باشید .  2اردیبهشت1391
به کارمندان خود بیاموزید:بخشی از راه حل باشند نه مسئله .   31فروردین1391
با قدردانی به موقع از کارمندان،انرژی کاری آنان را افزایش دهید و حس خلاقیت را در آنان تقویت کنید .  30فروردین1391
مثل یک خردمند فکر کن اما با زبان مردم با آنها ارتباط برقرار کن.   29فروردین1391
تا زمان را مدیریت نکنیم ،نمی توانیم چیز دیگری را مدیریت کنیم .   28فروردین1391
مشوق و ترویج دهنده کار تیمی باشید تا هماهنگی و همسویی کارکنان جایگزین رقابت های ناسالم شود .   27فروردین1391
از کارکنان بخواهید اگر با مشکلی روبرو می شوند ضمن اعلام آن مشکل چند راه حل مناسب نیز ارائه دهند .  26فروردین1391